Google+ Followers

fredag 25 april 2014

Första maj- hälsningar


Varje gång, vid varje diskussion, och i samband med varje nätangrepp hör jag ett enda argument som slår till och som får mig att, än idag, bli häpen.
Jag anklagas ständigt för samma sak och avfärdas ständigt med samma nedsättande epitet. Mina meningsmotståndares världsbild tycks oerhört begränsad och ”fobin” inför oliktänkande tycks alarmerande.
Flera av vänsterns vita män anklagar mig fortfarande för att ha en ”Avpixlat-svans”. Detta är intressant av olika anledningar. Vad har”Avpixlad” med mig att göra? Vad är det som förenar oss?

Medan de hatar muslimer, så är jag en liberal muslim!
Medan de hatar invandrare, så är jag en invandrarkvinna.
Medan de är nationalister, så är jag en interkultur-förespråkare.
Medan de vill skicka tillbaka flyktingar till sina hemländer, så kämpar jag för flyktingarnas rätt till bättre livschanser, bortom förtryck, krig och förföljelser!
Men om jag å andra sidan skulle ha fått några av dem att inse skillnaden mellan liberala muslimer och islamister och därtill får dem att stödja en liberal islam, så kan det väl knappast vara till skada. Tvärtom;-)

Flera av vänsterns vita män agerar dock irrationellt. Utifrån sitt hat mot förtryck, förtrycker de andra som ligger lägst i samhällshierarkin, som liberala, muslimska invandrarkvinnor. När nu, vänsterns vita män tar islamisterna i försvar och samtidigt angriper mig för att ha en ”svans” som jag inte bär något ansvar för och inte har något gemensamt med, visar det hur vilse vänstern gått…

De väljer sällan att angripa män, de vågar inte angripa etniskt svenska, väletablerade, framgångsrika kvinnor, de vågar inte angripa dem som har högre position än vad de själva har…
Ja, till och med deras klassförakt verkar vara en myt…
Tänk hur vänstern gick vilse…


Själv vill jag stå upp för de allra svagaste i samhället. De som inte kan fatta sina beslut själva, de som inte kan göra fria val, de som inte kan välja en partner, de som påtvingas slöja, de som gifts bort, de som förs bort mot sin vilja, de som vill bryta upp, men inte kan ta sig ur ett medeltidsmörker som är hårdare än deras viljor och som håller dem med fasta grepp. De som vill känna smaken av livets gåvor, men inte kan, inte får och inte tillåts!
De svagaste i samhället är de hedersförtryckta.

Eftersom första maj började närma sig vill jag passa på och skicka en första maj-hälsning till alla dessa vänsterns vita män :-

Yalla yalla, jihad åt alla
Yalla yalla, martyrerna ska vi hylla
Yalla yalla, Niqab är dyrka
Yalla yalla, klä er i burka


http://www.twitlonger.com/show/n_1s1gg83






7 kommentarer:

  1. Fortfarande allvarligt att du hellre snackar med nazisten tina tor på twitter än många antirasister

    SvaraRadera
  2. Följt dig länge men första gången jag väljer att kommentera.
    Har föräldrar som är från Ryssland respektive Turkiet. Själv har jag blivit uppvuxen i länder som Azerbajdzjan, Iran, Syrien och Dubai innan vi hittade hit till Sverige. Var då 9år när jag landade på Arlanda.
    Jag är en person som vänstern hade älskat att romantisera. En äkta "världsmedborgare".
    Problemet är bara att jag inte klarar av dessa folk. Dessa lever i en ideal till skillnad från mig som upplevt det i verkliga livet då mina föräldrar var väldigt vänsterorienterade.
    De ber fortfarande om ursäkt för det misär de orsakade mig och mina syskon för att de eller snarare deras ”sekt” försökte efterleva parallellt med deras kulturella och religiösa bakgrund. Hur de vaknade ut ur det som jag kallar för en "koma" för ca 15år sedan är en helt annan historia, men det jag vill säga till dig är att du inte är ensam Hanna. Skulle gå så långt att säga att jag och ett 20-tal av mina vänner från mellanöstern delar din uppfattning (även om vi aldrig pratar om dig specifikt i våra konversationer) och vi förundras alltid över den hätska debatten riktat mot personer som vågar kritisera den konservativa synen på Islam.
    Kommer tyvärr inte gå ut offentligt med namn, du av alla vet nog om drevet dessa grupper har mot personer som inte delar deras synsätt, men tänkte att du ska veta att bland mina vänner som är Balucher, Perser, Kurder, Syrier, Azeri, Libaneser, Eritreaner och få inte en chock nu men även en Saudier så har vi ungefär samma syn på Islam som dig. Ingen av oss är praktiserande muslimer men bara att vi som Shia och Sunni kan sitta vi ett bord och skratta borde vara värt för någon att skriva sin magisterexamen på.

    Stå på dig. Det är endast du som för våran talan offentligt.

    Off Topic så gillar jag bilden starkt även om kanske det inte går ihop med allt jag har skrivit :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Tack så mycket för dina fina ord, de värmer verkligen. Jag blir mer imponerad över den resa som du gjorde, intressant och spännande på en och samma gång!
      Allt gått

      Radera
  3. Alltså seriöst din sionistslav, du skriver bara trams. Vilken sionist är det som utnyttjar dig och vad exakt är det de lovat dig? Det jag undrar mest av allt. Ytterligare än pajas som säljer sin integritet för asyl... usch, du ser till och med motbjudande ut i ansiktet. Förklara etnisk svenska kvinnor som konverterar till islam. Är de också påtvingade slöjan? Du är så full av skit... sionistsvans.

    Till er alla som undrar varför asyliraniern får så mycket plats, jo. Vem kontrollerar den svenska median? Bonniers... hmm, bonniers, vilka är det då? Låter inte som svensson och andersson... hmm.. *vink vink*....

    SvaraRadera
  4. Haha ovanstående kommentar är så uppenbart författad av bloggerskan själv... särskilt det där sista. du är verkligen genomskinlig hanna. Undrar varför sionisterna inte anlitade någon mer kompetent...

    SvaraRadera
  5. @ Hanna

    Jag är innerligt glad över att upplysningsidealen får din starka röst i Sverige. Det här är första gången jag kommit i kontakt med dina åsikter, för av någon anledning har jag missat denna blogg. Jag är faktiskt riktigt imponerad, så även om detta är mitt första besök så lär det inte bli det sista.

    De frihetliga värderingarna står under attack från en ohelig axel med ett gemensamt mål: Att krossa dem som står upp för individens rättigheter. Alla de här hatgrupperna - om de sedan kallar sig vänster, islamister, feminister eller nazister - är helt ense om själva fundamentet för det samhälle de vill ha: Människan är i deras ögon inte en individ utan enbart en del av ett kollektiv och saknar därför rätt till obeorende. Vilket kollektiv och hur det ska placeras på deras rangskala tvistar de visserligen om, men inte själva principen.

    Det är talande att de invektiv som används mot dig utgår just från att du inte passar in i den grupp som de tillskriver dig. Du ska vara si eller så, säger de, för annars är du något annat som de bestämt att man är om man inte lyder deras order.

    Du funderar ibland över de "vita svenska vänstermännen". De är i all korthet bortskämda stackare, som skulle kissa på sig vid en första konfrontation med en verklighet utanför deras ombonade miljöer. De är rädda för en värld fylld av komplikationer och därför känner de bara raseri när de befarar att något bryter mot den inrutade värld de klänger sig fast vid. Deras aggressioner är av samma slag som barnets som börjar slå när det inte får godis en vanlig måndag kväll.

    Jag har besökt Iran ett antal gånger (jag förstod att du har påbrå där). Det är fruktansvärt vad det där prästerskapet gjort med den i grunden rätt eststiska och ganska frigjorda kultur som man anar under ytan i Iran. Nu vill ett gäng fantasilösa tölpar göra samma med Sverige. Vem vet, i värsta fall lyckas de, för de lyckades ju i Iran.

    För att förhindra detta är du viktig.

    //Rick

    SvaraRadera
  6. Modiga iranska kvinnor som tar av sig slöjan i hemlighet:
    http://www.rferl.org/content/iranian-women-snap-stealthy-photos-free-of-hijab/25376892.html
    https://www.facebook.com/StealthyFreedom?fref=nf

    SvaraRadera